Your webbrowser is outdated and no longer supported by Microsoft Windows. Please update to a newer browser by downloading one of these free alternatives.

Szeretné fokozni a zöldségételek arányát étrendjében, de attól tart, hogy ez nem egészséges? Vagy hogy egyenesen ártalmas? Lehet, hogy ez azért van, mert már találkozott a zöldségbő táplálkozást övező közismert tévhitek valamelyikével.

Az állati eredetű ételek korlátozásával kapcsolatos leggyakrabban ismételt hiedelem a nem megfelelő mennyiségű fehérjefogyasztás. Bizonyára már Ön is találkozott azzal az érvvel, hogy a húsra és tejre szükségünk van, mivel azok pótolhatatlan fehérjeforrást jelentenek számunkra.

Valójában azonban a zöldségbő táplálkozás ugyanúgy biztosítja az elegendő mennyiségű fehérjetartalmat, mint az állati eredetű. A teljes értékű táplálkozásnak tartalmaznia kell a fehérjék építőköveinek minősülő aminosavak széles skáláját. A zöldségételekben számos kiváló fehérjeforrást találunk. Ezek elsősorban a gabonafélék, csonthéjasok és magvak, valamint a gyümölcsök és zöldségek. Ezek kombinációja és megfelelő mennyisége gond nélkül biztosítja az esszenciális aminosavak, azaz a teljes értékű fehérjék teljes spektrumát.

Gyakori érvelés elsősorban a tejjel asszociált kalcium vélt hiánya is. Ugyanakkor azonban kalciumban gazdag a mandula, a mák, a szézám, a brokkoli, valamint a sötétzöld leveles zöldségfélék is. Vasat a teljes kiőrlésű gabonafélékben, vörös lencsében, sötétzöld leveles zöldségfélékben (amelyek valójában zöld csodának tekinthetők) és a tengeri algákban találunk.

Egy az összes életfontosságú elemet tartalmazó étrend tehát tisztán zöldségételekből is összeállítható. Ne féljen ezért több zöldségételt beiktatni az étrendjébe! Akár heti egyetlen nap zöldségbő táplálkozás is megfelelő irányba tett lépésnek minősül.